2011/01/04

Ebers papiroa

Gaur egun Diabetes Mellitus bezala ezagutzen dugun gaixotasunaren inguruko erreferentzia klinikoak, Egipton idatzitako Ebers Papiroan aurkitu dira, k.a. 1500 urtean idatzia.

Ebers Papiroan, gaixotasunaren ezaugarri klinikoak azaltzeaz gain, honen maneiu eta kontrolerako zenbait neurri aipatzen dira. Medikuntzaren inguruan agertu diren idatzi greko, erromatar eta arabiarretan ere kontrolerako neurri horiek ere aipatzen dira.

Gaixotasunak duen izena, Diabetes, Arateus filosofo grekoaren omenezkoa da, honek medikuntzaz zuen jakinduria eta amodioaren oroigarri.

Arauteusek gaixotasunari egindako deskripzio klinikoa ondorengoa da:

" Una maravillosa aflicción, no muy común en hombres, en la cual la carne y los miembros se disuelven en la orina. Su causa es de naturaleza fría y húmeda, como la hidropesía, ya que el paciente nunca deja de formar agua; la corriente es tan persistente como un acueducto abierto. La naturaleza de la enfermedad es crónica, pero la vida del paciente corta, ya que la enfermedad ocasiona la muerte. Más aún, la vida es desagradable y dolorosa, con insaciable sed e ingestión, excesiva de agua, la cual, es desproporcionada a la gran cantidad de orina que se produce. De abstenerse de tomar agua tanto la boca, como el cuerpo se secan y las vísceras se asemejan a las de una persona con severas quemaduras. El paciente presenta náusea, inquietud, sed y en poco tiempo sobreviene la muerte..."

 Nahiz eta ezaugarri klinikoak ezagutu, Bouchardat-ek XIX mendean azaldu zuen honen kontrolerako beharrezkoa zen dieta eta kirolaren tratamendu egokia. Hala ere, tratamendu honen emaitzak desberdinak dira paziente bakoitzaren arabera.

No hay comentarios:

Publicar un comentario